Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?

Jak się zarejestrować w powiatowym urzędzie pracy jako osoba poszukująca pracy?

W przypadku, gdy jesteś zainteresowany posiadaniem statusu osoby poszukującej pracy, to możesz:
  1. zgłosić się do wybranego lub wybranych powiatowych urzędów pracy.

    albo
  2. skorzystać z uproszczonego sposobu elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy, który jest adresowany do wszystkich osób mających dostęp do Internetu  Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie praca.gov.pl (lub za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej), przesłaniu go do właściwego powiatowego urzędu pracy oraz umówieniu się na wizytę w urzędzie w celu dostarczenia wymaganych dokumentów oraz osobistego potwierdzenia poprawności przekazanych danych

    Po przekazaniu danych urząd pracy wyznacza termin stawiennictwa, nie dłuższy niż 7 dni roboczych, w celu dostarczenia wszystkich wymaganych na potrzeby rejestracji dokumentów i dokonania rejestracji. W sytuacji, gdy nie stawisz się w wyznaczonym przez urząd terminie, dane przekazane zostają usunięte z systemu teleinformatycznego urzędu pracy.

    Status osoby poszukującej pracy nabędziesz z dniem, w którym zgłosisz się do powiatowego urzędu pracy, poświadczysz własnoręcznym podpisem przekazane dane i złożysz, w obecności pracownika powiatowego urzędu pracy i pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, oświadczenie o prawdziwości przekazanych danych oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu.

    albo
  3. skorzystać z w pełni elektronicznej rejestracji w urzędzie pracy. Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba poszukująca pracy w postaci elektronicznej dostępnego na stronie www.praca.gov.pl, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

    Status osoby poszukującej pracy nabędziesz z dniem złożenia wniosku za pośrednictwem elektronicznego systemu rejestracji, po opatrzeniu go i załączonych do wniosku zeskanowanych dokumentów oraz oświadczenia o prawdziwości przekazanych danych, oraz o zapoznaniu się z warunkami zachowania statusu – jednym z dwóch aktualnie akceptowanych, bezpiecznych podpisów.
UWAGA: Jeżeli jesteś zarejestrowany jako osoba bezrobotna, to w okresie posiadania statusu bezrobotnego, nie będziesz mógł zarejestrować się jako osoba poszukująca pracy w tym samym urzędzie pracy.

Szczegółowe informacje dotyczące profilu zaufanego, w tym:
- czym jest profil zaufany,
- kto i jak może go założyć
znajdziesz: https://www.gov.pl/web/gov/zaloz-profil-zaufany

Zapraszamy również do zapoznania się z instrukcją elektronicznej rejestracji przez internet oraz instrukcjami Jak założyć Profil Zaufany i Jak założyć konto użytkownika w praca.gov.pl.

W trakcie epidemii możesz wypełnić wniosek o dokonanie rejestracji w postaci elektronicznej, który jest dostępny na stronie praca.gov.pl. Wówczas:
  • pracownik urzędu pracy zadzwoni do Ciebie;
  • zostaniesz zarejestrowany z dniem przeprowadzenia rozmowy telefonicznej z urzędnikiem.

Podstawa prawna


Informacje o publikacji dokumentu

Informacje szczegółowe urzędu

Rejestracja

Rejestracja bezrobotnych i poszukujących pracy w Powiatowym Urzędzie Pracy w Świeciu odbywa się od poniedziałku do piątku (za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy):
  • w Świeciu w godzinach od 7.30 do 15.00, tel. 52 33 32 255 lub 52 33 32 270
07.30-08.30 rejestracja poprzez platformę praca.gov.pl

08.30-14.00 rejestracja w siedzibie urzędu

14.00-15.00 rejestracja poprzez platformę praca.gov.pl
 
  • w Nowem w godzinach od 8.30 do 14.30, tel. 52 33 27 642
08.30-09.30 rejestracja poprzez platformę praca.gov.pl

09.30-14.30 rejestracja w siedzibie urzędu
 
 
W związku z tym, że rejestracja może być prowadzona wyłącznie w formie elektronicznej, w przypadku zakłóceń, przerw technicznych, awarii systemu komputerowego lub braku energii elektrycznej rejestracja nie będzie mogła być prowadzona. Odpowiednia informacja o tym zdarzeniu zostanie zamieszczona na tablicy informacyjnej urzędu oraz stronie www.pupswiecie.bip.gov.pl

Menu nawigacji