Ważna informacja dla Instytucji Szkoleniowych - Powiatowy Urząd Pracy w Świeciu
Powiatowy Urząd Pracy w Świeciu informuje, że w związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia (Dz.U. 2025 poz. 620) od 1 stycznia 2026 r. szkolenia przeprowadzane na zlecenie urzędów pracy realizować będą mogły wyłącznie podmioty wpisane do rejestru, o którym mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Baza Usług Rozwojowych).
W związku z powyższym, z dniem 31 grudnia 2025 roku zakończy swoje funkcjonowanie wykorzystywany dotychczas Rejestr Instytucji Szkoleniowych. Od 1 stycznia 2026 roku jedyną obowiązującą platformą dla instytucji realizujących usługi finansowane ze środków publicznych będzie Baza Usług Rozwojowych.
Z uwagi na powyższe, instytucje szkoleniowe planujące dalsze świadczenie usług szkoleniowych finansowanych ze środków publicznych, powinny dokonać wpisu do BUR najpóźniej do końca 2025 roku. Należy podkreślić, że nie nastąpi automatyczne przeniesienie danych z RIS do BUR, ale każda instytucja musi samodzielnie przeprowadzić proces rejestracji. Aby uzyskać wpis do BUR, instytucje muszą spełnić określone wymogi formalne, w tym posiadać odpowiednie certyfikaty lub dokumenty potwierdzające akredytację.
W ramach przygotowań do zmiany systemu, Wojewódzki Urząd Pracy w Toruniu organizuje cykl spotkań informacyjnych których celem jest wsparcie usługodawców w dostosowaniu się do nowych zasad oraz sprawnym przejściem do BUR. Udział w spotkaniach umożliwi lepsze zrozumienie wymagań i procedur, co jest kluczowe dla dalszego udziału w projektach finansowanych ze środków publicznych.
Pierwsze spotkanie odbędzie się 10 czerwca 2025 roku we Włocławku. Kolejne spotkania informacyjne planowane są w następujących terminach:
- Grudziądz – III kwartał 2025 r.,
- Bydgoszcz – IV kwartał 2025 r.,
- Toruń – IV kwartał 2025 r.
Program każdego spotkania obejmuje:
- prezentację projektu Kierunek – Rozwój,
- omówienie zasad rejestracji i funkcjonowania w BUR,
- prelekcję tematyczną prowadzoną przez eksperta zewnętrznego, z zakresu uczenia się przez całe życie (Life Long Learning),
- wskazówki dotyczące prawidłowego wypełniania Karty Usługi w BUR, omówienie studium przypadków, FAQ.
Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji udziału w wydarzeniu dostępne są na stronie internetowej: https://zainwestujwsiebie.pl, w sekcji Aktualności.
- 1.721,90 zł Podstawowy zasiłek dla bezrobotnych
- 2.066,30 zł Stypendium dla bezrobotnego w okresie odbywania szkolenia
- 861,00 zł Dodatek aktywizacyjny
- do 53.773,70 zł Środki dla bezrobotnego na podjęcie działalności gospodarczej
Zobacz akty prawne dotyczące bezrobocia i promocji zatrudnienia
Zobacz informacje na temat obsługi niepełnosprawnych.
Powiatowy Urząd Pracy w Świeciu
86-100 Świecie
tel. centrala 52 33 32 210
fax 52 33 32 253
e-mail: pup@swiecie.praca.gov.pl
e-doręczenia: AE:PL-21500-73332-WJGJR-25
Platforma EPUAP adres skrytki: /pupswiecie/SkrytkaESP
Stanowisko zamiejscowe w Nowem
86-170 Nowe
tel./fax 52 33 28 421
Godziny urzędowania:
wtorek 7:00-16:00
środa 7:00-15:00
czwartek 7:00-15:00
piątek 7:00 - 14:00
Rejestracja osób bezrobotnych:
- Świecie:
rejestracja poprzez platformę praca.gov.pl
- Nowe:
09.00-14.00 rejestracja w siedzibie urzędu (wtorek do 15.00; piątek do 13.00)
Przyjmowanie skarg i wniosków:
Dyrektor PUP przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków:
we wtorki w godzinach: 11:00 - 15:00
W przypadku gdy we wtorek przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Dyrektor PUP przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków:
w następnym dniu roboczym w godzinach: 11:00 - 15:00
Pozostali pracownicy przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Urzędu.
Informacja dotycząca poczty elektronicznej
Powiatowy Urząd Pracy w Świeciu informuje, że korespondencję otrzymywaną pocztą elektroniczną (e-mail) pozostawia sie bez rozpatrzenia. Podania utrwalone w postaci elektronicznej wnosi sie na adres do doręczeń elektronicznych lub za pośrednictwem konta w systemie teleinformatycznycm organu administracji publicznej.
art. 63 ust. 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. kodeksu postępowania administracyjnego (wyciąg):
"Podanie powinno zawierać co najmniej wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, również w przypadku złożenia podania w postaci elektronicznej, i żądanie oraz czynić zadość innym wymaganiom ustalonym w przepisach szczególnych."
Oznacza to, że treść kierowanej korespondencji powinna zawierać co najmniej wskazanie:
- osoby (imienia i nazwiska) od której pochodzą
- adresu (kodu pocztowego, miejscowości, ulicy i numeru domu)
- przedmiotu sprawy, której dotyczy